Всім привіт! Сьогодні хочу розповісти про мотоцикл, на якому їжджу я.
Часто задається питання наших клієнтів: «На якому мотоциклі їжджу я?»
Це мотоцикл Yamaha FZ1-S, літровий файзер. Саме цей мотоцикл limited edition YSP. Розшифровується як Yamaha Sport Plaza. Це, власне кажучи, звичайний мотоцикл, обклеєний наклейками, і в принципі в цьому полягає його лімітованість. Так, але в Україні він такий один.
Що за модель? Це мотоцикл для внутрішньояпонського ринку, а це означає, що мотоцикл не повносилий. Це більш якісний мотоцикл, ніж ті, які продаються на американський або європейський ринки. І найголовніше, що незайманий мотоцикл з дуже маленьким пробігом.
У нас зовсім недавно було два мотоцикли Yamaha FZ-6. Один мотоцикл до 2008-го року і другий після 2008-го року. І в одному мотоциклі було 76 л.с., а в іншого 98 л.с. Так ось на цифрах потужність відрізняється, але на практиці вони їдуть приблизно однаково. Так само, як взяти класичні 400 кубові круїзери.
У них у всіх показники різні, але у реалі цієї різниці взагалі не відчувається. Їдуть вони усі плюс-мінус однаково. На папері різниця начебто є, але у відчуттях різниці взагалі немає.
Потрібно враховувати той факт, що коли потужність двигуна дефорсують , то завжди збільшують момент, що крутить. Якщо потужність падає, то крутний момент росте. На верхах так, потужніший мотоцикл їде краще, але на низах вони їдуть приблизно однаково.
Два роки тому я катався в місті великими і затяжними поворотами і класним асфальтом. Там був дуже міцний трафік. Я був на мотоциклі Ducati Hypermotard 1100, мій друг поїхав Suzuki GSX-S750. Ми їхали цією вулицею і плавно обганяли ці машини і звідкись узявся VTR250 обігнав нас і поїхав далі. Ми спробували його наздогнати, але ні в мене, ні в мого друга не вийшло. «Ватруха 250» поїхала та втекла.
Це я до чого. Всі люди люблять мірятися цифрами, і всім потрібно мотоцикл якомога потужніший, але потрібно розуміти, якщо ви не вмієте їздити, то який сенс у великій потужності? Мотоцикл - це емоції і потрібно вміти справлятися з цими емоціями і з цією великою потужністю. Має бути золота середина адреналіну, емоцій та тверезого оцінювання ситуацій. Коли я сідаю на супер потужні мотоцикли, то буває з незвички розігнавшись, розумію, що я переоцінюю свої можливості. І чим старше я стаю, тим більше страхів у мене з'являється. І якихось супершвидких мотоциклів мені вже не хочеться. З'являється якийсь інстинкт самозбереження.
У мотоциклі я впевнений, мені приємно і класно на ньому їздити. Перші відчуття, які ти отримуєш сівши за цей мотоцикл – це кайф, сік та свіжість.
Багато хто в коментарях говорить з приводу екіпірування. Чому я їжджу без екіпірування? Чесно, як на мене, екіпірування у голові, а не шолом, рукавички, куртки, штани, черевики. Дуже часто це все екіпірування дає якусь підвищену впевненість. Мій друг купив мотоцикл, круте екіпірування. Подивився відоси, як правильно проходити повороти, вивчав контр вождіння. І що? Він в екіпіровці впав, виставивши руки та зламав ключицю . На невеликій швидкості, а просто невдало впав.
У всіх зараз манія, всі дзвонять і запитують за ABS. Особисто на моєму мотоциклі немає ABS і це добре. І якби ABS був, то я його швидше за все відключив би. Тому що ABS потрібен лише у дощ. У суху погоду ABS підвищує гальмівний шлях. Мій друг на мотоциклі мав ABS. Він не вибирав мотоцикл із ABS, а просто так співпало. І коли він почав їздити мотоциклом, він сам його відключив. Тому що ABS збільшує гальмівний шлях і він просто мало не впилявся у фуру попереду. І після цього він його вимкнув.
На мотоциклах із системою ABS гальма ватяні та гальмують вони гірше. Система ABS не дає такої різкості у гальмуванні. Всі чомусь вважають, якщо буде ABS, то на щебі не можна впасти, але це не так. ABS – не панацея.
Для мене найголовніше у мотоциклах – це те, що в нього ніхто не лазив та не ремонтував. Як було зібрано на заводі, хай нехай так і буде. Навіть не знаю, який ресурс має цей мотоцикл. Якщо у повносилому FZ1 ресурс десь 150000км. То за японську версію Я навіть уявити не можу. Просто можна навколо земної кульки запустити і вона по колу кататиметься.
У всіх неповносилих мотоциклах зміщене відсікання по оборотах і саме в цьому мотоциклі максимальні обороти 11500 оборотів за хвилину.
Ще хочу сказати кілька слів про механіків. Не всі механіки погані. Але механіки на мотоциклах, так само як і лікарів, так само як і токарів, як будівельників дуже складно знайти хороших фахівців у своїй справі. Якщо хтось колись стикався з лікарями, то ви розумієте, про що я. В принципі, як і у будь-якій сфері.
Звідки взагалі з'являються всі ці погані мотоцикли з пробігом Україною? Спочатку всі ці мотоцикли були без пробігу, але час минав і їх якось треба було обслуговувати. Не завжди ці мотоцикли обслуговували правильно. Дуже часто на них люди зривали грані, щось не закручували. Нещодавно я почув таку історію, що просто підтягували ланцюг і не затягнули гайку і на швидкості злетів ланцюг, вона намотала зірку, все розвернула, розірвала. Начебто просте завдання просто натягнути ланцюг, але до цього не відповідально підійшли закінчилося дуже погано. Всі мотоцикли, які не якісно обслуговують, або з ними щось трапляється і приходить час їх продавати і, зрозуміло, їх потрібно дешевше продавати, тому що потрібно їх якось позбудеться. І хто купує ці мотоцикли? Їх купують люди, які не знають, як правильно вибрати мотоцикли. Потім лізуть самі туди, починають псувати його ще дужче. Згодом мотоцикл ще більше ламається.
Ще багато людей хочуть мотоцикл на кардані. Мій мотоцикл на ланцюгу і я не бачу жодної проблеми у цьому. Якщо не їздити в дощ, не їздити по полях, то достатньо лише раз в 1000 км помити і просочити ланцюг. І тоді проблем у вас із цим не буде.
З повагою, Максим!